Głośne buczenie śmigieł szybko zamieniło się w dyskretne buczenie wkrótce po wystartowaniu drona. W ciągu kilku sekund był to tylko ptasi punkt na błękitnym niebie. Znajomy obszar leśny – ze stromymi, wysokimi klifami na północy – wyglądał zupełnie inaczej z tej perspektywy. Siedząc na skale na skraju lasu, pilot spojrzał na swój tablet i cieszył się widokami transmitowanymi z kamery drona.
Imponująca zwinność i śmiałe manewry dronów są możliwe tylko dlatego, że firmy opracowały dla nich odpowiednie wysokowydajne tworzywa sztuczne. Jeśli chodzi o śmigła do dronów, aspekty takie jak materiał i waga są tak samo ważne, jak średnica i prawidłowy skok. Te śmigła są zazwyczaj wykonane z tworzyw sztucznych, takich jak nylon, które są wzmocnione włóknami węglowymi lub szklanymi. Jednak magicznym słowem jest Durethan. Durethan to wszechstronny zestaw materiałów, który wydaje się być stworzony z myślą o delikatnych komponentach drona. Oprócz łopat i śmigieł materiały te mogą być również wykorzystywane na korpusy dronów i podwozie.
LATAJĄCE WSZECHSTRONNE
UAV (bezzałogowe statki powietrzne) istnieją od dziesięcioleci. Jednak w ostatnich latach zwrotny samolot przeszedł szybki rozwój. Po pierwszym użyciu do celów wojskowych drony są obecnie wykorzystywane w wielu zastosowaniach prywatnych i biznesowych, które w przyszłości nadal będą integralną częścią codziennego życia. Fotografia, film, transport i latanie hobbystyczne to obszary, w których firmy, urzędy, gospodarstwa rolne, agencje i szybko rosnąca liczba prywatnych użytkowników znalazły zastosowanie dla dronów. W sektorach podróży, wypoczynku, logistyki i nadzoru/bezpieczeństwa loty dronami stanowią już integralną część scenariuszy usługowych i zajęć rekreacyjnych.
Ich zastosowanie na imprezach sportowych i w nadzorze jest już mocno ugruntowane. Testy w dostawie paczek również przebiegają pełną parą. To, co dziś brzmi jak odległe marzenie, może szybko stać się rzeczywistością za kilka lat: Drony jako środek transportu. Duże firmy transportowe i logistyczne już badają rozwiązania do integracji dronów z biznesem żeglugowym.
Obrazy były niesamowicie ostre – czy to przybliżając aparatem, czy zbliżając się bezpośrednio do celu. Po zamaszystym zakręcie nad wierzchołkami drzew nastąpił szybki spadek wzdłuż masywnej skalnej ściany. Pilot drona staje się coraz bardziej odważny w swoich manewrach, gdy obsługuje elementy sterujące. Ale dron już nie odpowiada. Wbudowane zarządzanie zasobami obliczyło już, że najnowszy ruch nieuchronnie spowoduje awarię, zanim wróci do punktu startu. Dlaczego? Ponieważ baterie są prawie wyczerpane.
MNIEJSZA WAGA = WIĘCEJ CZASU LOTU
Drony przyszłości będą stanowić poważne wyzwanie projektowe. Będą wymagały długich lotów i muszą być w stanie pokonywać duże odległości, utrzymując połączenie z pilotem. Jednocześnie powinny być jak najlżejsze – w końcu drony powinny być w stanie unieść dodatkowy ciężar. Drony są jak wyścigi Formuły 1: Liczy się każdy gram. Zadziwiająco mała przewaga, ale może oznaczać różnicę między wygraną a przegraną.
Wyżej, szybciej, dalej – to także motto wśród pilotów dronów. Aby osiągnąć najwyższą wydajność, drony muszą być lekkie i wytrzymałe. Lżejsze materiały zmniejszają wagę drona. To z kolei prowadzi do mniejszych wibracji i hałasu, a także do dłuższego czasu lotu. Innymi słowy, drony latają ciszej, płynniej, a przede wszystkim dalej.
Śmigła i łopaty wykonane z wysokowydajnego tworzywa Durethan wyróżniają się również pod innymi względami: optymalnym rozkładem masy, wysoką stabilnością lotu i zrównoważonymi właściwościami mechanicznymi.