Czasem te najprostsze rozwiązania bywają najlepsze. Nieraz nie trzeba kombinować z wymyślaniem dziwacznych i nietypowych kampanii marketingowych, aby zadbać o markę i zacząć ją szeroko promować – czy to na rynku krajowym, czy to nawet na rynku zagranicznym. Olbrzymie korporacje wydają miliardy złotych na reklamę.
Mniejsze firmy muszą radzić sobie inaczej, bo oczywiście ich możliwości finansowe są bardziej ograniczone. Z tego względu bardziej zainteresują je słodkie upominki jako forma marketingu. A wbrew pozorom taki zwykły i zupełnie niepozorny cukierek potrafi okazać się doskonałym nośnikiem reklamy. Niezależnie jednak od tego, na jaki dokładnie typ słodyczy, lizaki reklamowe czy czekolady reklamowe, zdecyduje się przedsiębiorstwa, do stworzenia skutecznej kampanii marketingowej potrzebne są wyroby wysokojakościowe. A nawet słodycze mogą być albo kiepskie, albo wręcz ekskluzywne. Trzeba celować w te drugie. Będą one nieco droższe, ale dzięki temu okażą się smaczniejsze i na pewno wyróżnią się bardziej okazałym i eleganckim wyglądem.
Jakość słodyczy zostanie bezpośrednio związana z promującą się na nie firmą. Nawet jeśli klient nie zrobi tego świadomie, to jednak podświadomie oceni sobie cukierki z nadrukiem logo i gdy uzna je za kiepskie, cała firma, która się na nie reklamuje, wyda mu się z automatu mało wartościowa i niewarta jego uwagi. Na to trzeba zważać. Nie wolno dopuścić do tego, by klient zaczął mieć negatywne skojarzenia z marką. Z tego względu nawet na słodycze promocyjne trzeba uważać. Należy włożyć trochę wysiłku i uwagi w to, by jak najlepiej je stworzyć i zaproponować klientom coś takiego, po co oni naprawdę będą chcieli sięgnąć. Cena ma tu znaczenie. Sporo mówi ona o ostatecznej jakości słodyczy. Nie może być zbyt niska, bo niestety za niewielkie pieniądze nie da się stworzyć smacznych, porządnych i estetycznie prezentujących się słodyczy reklamowych.
Inwestycje w reklamę bywają jednak bardzo opłacalne i dlatego też na nich lepiej w ogóle nie oszczędzać. Nawet te mniejsze i nowe firmy powinny pozwolić sobie na inwestycję w droższe słodycze reklamowe, które wejdą wręcz w rolę ich podstawowej i kluczowej wizytówki. Przy pomocy smacznych smakołyków można naprawdę nieźle wypromować prawie każdy biznes.